The Myth of the Authenticity of the Wartime Newsreels

With all the debate on the accuracy and forging of documentary footage, the basic assumption is the possibility of an absolute truthfulness as an inherent quality of this way of fixing reality. The author questions the validity of this aesthetic myth.
受限制的访问

Prozhiko Galina Semyonovna

PhD; professor; RF Honored Worker of Culture; member of RF Filmmakers’ Union
VGIK

References

  1. Прожико Г. Концепция реальности в экранном документе. — М. : ВГИК, 2004
  2. Бахтин М. Вопросы литературы и эстетики. — М-Л.: Худ. литература, 1975. С. 235
  3. Барт Р. Избранные работы. Семиотика. Поэтика. — М.: Прогресс — Универс-Рея, 1994. С. 212
  4. Макушинский А. Современный «образ мира»: действительность // Вопросы философии, 2002, № 6. С. 121
  5. Чалидзе В. «Иерархический человек». — М.: Терра, 1991. С. 53.
  6. Березин В. Теория массовой коммуникации. Тексты вводных лекций. — М.: Изд-во Российского университета дружбы народов, 1997. С. 68.
  7. Барт Р. Избранные работы. Семиотика. Поэтика. — М.: Прогресс —Универс-Рея, 1994.
  8. Бахтин М. Вопросы литературы и эстетики. — М-Л.: Худ. литература, 1975.
  9. Березин В. Теория массовой коммуникации. Тексты вводных лекций. — М.: Изд-во Российского университета дружбы народов. 1997. — 68 с.
  10. Макушинский А. Современный «образ мира»: действительность // Вопросы философии, 2002, № 6.
  11. Прожико Г. Концепция реальности в экранном документе. — М., 2004.
  12. Прожико Г. Экран мировой документалистики. — М.: ВГИК, 2011.
  13. Чалидзе В. «Иерархический человек». — М.: Терра, 1991.

版权所有 © Prozhiko G.S., 2013

##common.cookie##