Axiology of the Political Dichotomy of the Russian Screen Content's Political "Overtone"
- 作者: Ilchenko S.N.1
-
Учреждение:
- St. Petersburg State University
- 期: 卷 3, 编号 1, 2011
- 页面: 124-133
- 栏目: SCIENTIFIC LABORATORY | COLOR IN MOVIE
- URL: https://old.vestnik-vgik.com/2074-0832/article/view/15051
- DOI: https://doi.org/10.17816/VGIK31124-133
如何引用文章
全文:
详细
The article analyses the political confrontations in Russian history of the 20th century as reflected in domestic audiovisual productions. The problem of the relationship between "the Reds" and "the Whites" is investigated by the author through films and TV shows in terms of the value systems of the belligerent social forces.
Ilchenko Sergei Nikolayevich
кандидат искусствоведения, доцент, заведующий кафедрой радио и телевидения факультета журналистики; СПбГУ; St. Petersburg State UniversitySt. Petersburg State University
References
- Богомолов Ю.А. Затянувшееся прощание: Российское кино и телевидение в меняющемся мире. - М.: 2006.
- Волков Н.Н. Цвет в живописи. М.: 1984.
- Кириллова Н.Б. Медиакультура: от модерна к постмодерну. М.: 2005
- Кракауэр З. Природа фильма. Реабилитация физической реальности. - М.: 1974.
- Медиа. Введение: Учебник. - М.: 2005.
- Телевидение: режиссура реальности. - М.: 2007.
- Телерадиоэфир: история и современность. - М.: 2008