“Phasing” and Artistic Repetition in Eisenstein’s Theory and Practice

Cover Page


Cite item

Full Text

The article investigates the artistic phenomenon of repetition through Sergei Eisenstein’s silent films. Special emphasis is laid on the analysis in terms of repetition in Eisenstein’s theoretical writings.
Restricted Access

Burov Andrey Mikhailovich

PhD, Head of the Academic Development Department assistant professor, Chair of Aesthetics and Culture Studies
VGIK

Email: andburov@gmail.com

References

  1. Эйзенштейн С. Монтаж. — М.: Музей кино, 2000. С. 497
  2. Эйзенштейн С. Убийство короля Дункана (геометризм и натурализм) // Неравнодушная природа. Т 1. — М.: Музей кино, Эйзенштейн-центр, 2004. С. 479
  3. Эйзенштейн С. Драматургия киноформы // Монтаж. — М.: Музей кино, 2000. С. 521.
  4. Эйзенштейн С. Драматургия киноформы // Монтаж. — М.: Музей кино, 2000. С. 522.
  5. Эйзенштейн С. Ермолова // Монтаж. — М.: Музей кино, 2000. С. 136.
  6. Эйзенштейн С. Убийство короля Дункана (геометризм и натурализм) // Неравнодушная природа. Т 1. — М.: Музей кино, Эйзенштейн-центр, 2004. С. 479
  7. Делез Ж. Различие и повторение. — СПб.: Петрополис, 1998.
  8. Жильсон Э. Живопись и реальность. — М.: РОССПЭН, 2004.
  9. Монтаж. Литература. Искусство. Театр. Кино (отв. ред. Б.В. Раушенбах). — М.: Наука, 1988.
  10. Эйзенштейн С. Монтаж. — М.: Музей кино, 2000.
  11. Эйзенштейн С. Неравнодушная природа. Т1. — М.: Музей кино, Эйзенштейн-центр, 2004.

Copyright (c) 2013 Burov A.M.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies