Hoffmann’s Dual World in “Hoffmaniada”

The article focuses on the artistic space of the first two parts of Stanislav Sokolov’s project “Hoffmaniada” as compared to that of Hoffmann’s tales, accentuating the expressive means that make it possible to construct Hoffmann’s dual world in animation.
Restricted Access

Trapeznikova Yelena Vladimirovna

post-graduate student, Department of Aesthetics, History and Theory of Culture
VGIK

References

  1. Айснер Л. Демонический экран — М.: Rosebud Publishing, Пост Модерн Текнолоджи, 2010.
  2. Гёте И.В. К теории цвета. Центр дистанционного образования «Элитариум». — Санкт-Петербург, 2008-2013//URL: http://www.elitarium.ru/2008/10/01/semanticheskije_ priznaki_cvetov.html (дата обращения:18.05.13).
  3. Кандинский В. О духовном в искусстве. V Действие цвета — М.: Архимед, 1992.
  4. Кривуля Н. Проблемы визуальной антропологии в формате анимационного фильма // Вестник ВГИК. — № 12, 13. — М.: Изд-во ВГИК. — 2012. — С. 184-201.
  5. Штайнер Р. Название О теории цвета Гёте. Сайт «timofeyich.ru», Москва, 2007-2013// URL: http://www.timofeyich.ru/content/mir/edinoe/color/colorgyote.php (дата обращения: 28.11.13).

Copyright (c) 2013 Trapeznikova Y.V.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies