Aesthetic Analysis of the Show as a Concept

The article investigates the aesthetic principles of the show as a mass cultural phenomenon, surveys its representation in various dictionaries, determines the origins and development of the show as a cultural fact and explores a specific type of spectacle.
Restricted Access

Vanchenko Tatiana Petrovna

PhD in Philisophy, senior researcher, Academic Development Department
VGIK

References

  1. Ларина Е.Г Лингвопрагматические особенности ток-шоу как жанра телевизионного дискурса. — Волгоград, 2004
  2. Стаметов В.В. Природа шоу как массовой псевдокоммуникации. — Тамбов, 2008
  3. Уразова С.Л. Реалити-шоу в контексте современного телевидения. — М., 2008.
  4. Новый англорусский словарь. -М., 1996.
  5. The Oxford English Dictionary second edition, volume XV Ser-Soosy. Oxford, 1989.
  6. Эстетика. Словарь. — М., 1989. С. 403.
  7. Энциклопедический словарь по культурологии. — М., 1997. С. 449.
  8. Jacques-Charles. Cent ans de music-hall. Geneve — Paris, 1956
  9. Зоркая Н.М. Сюжетные и зрелищные формы русской лубочной культуры конца XIX — начала ХХ века: диссертация .. .доктора искусствов едения. — М., 1992. С. 219
  10. Пави П. Словарь театра. — М., 1991
  11. Липков А.И. Проблемы художественного воздействия: принцип аттракциона. — М., 1990.
  12. Эйзенштейн С.М. Монтаж аттракционов. // Избранные произведения: в 6-ти томах. Т. 2. — М., 1965. С. 270.
  13. Зоркая Н.М. Сюжетные и зрелищные формы русской лубочной культуры конца ХІХ — начала ХХ века: диссертация..доктора искусствоведения. — М., 1992. — 336 с.
  14. Липков А.И. Проблемы художественного воздействия: принцип аттракциона. — М.: Наука, 1990. — 237 с.
  15. Пави П. Словарь театра. — М.: Прогресс, 1991. — 480 с.
  16. Эйзенштейн С.М. Монтаж аттракционов. // Избранные произведения: в 6-ти томах. Т. 2. — М.: Искусство, 1965. — 325 с.
  17. Энциклопедический словарь по культурологии. — М.: Центр, 1997. — 448 с.
  18. Эстетика. Словарь. — М.: Политиздат, 1989. — 447 с.

Copyright (c) 2013 Vanchenko T.P.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies