Still Life in the Space of the Film

Cover Page


Cite item

Full Text

The article deals with the role of the still life in the film's visual treatment and analyses the possible ways of the cinematic usage of an object. Two main tendencies - semantic and visual - are singled out. An object (or a still life as a collection of objects) is treated as one of the elements forming the film's visual environment. The problem is considered on the material of the Russian cinema of the 1960s-1980s.

Gvozdeva Yelena Vladimirovna

аспирант кафедры эстетики, теории и истории культуры (заочное отделение), преподаватель кафедры рисунка и живописи художественного факультета; ВГИК; VGIK
VGIK

Email: elena1875@ yandex.ru

References

  1. Григорьева Е.Г. Образование смысла в натюрморте. //Лотмановский сборник. 3. / Редакторы Л.Н. Киселева, Р.Г. Лейбов, Т.Н. Фрайман. - М.: ОГИ, 2004. - 1008 с.
  2. Данилова И.Е. Тексты «на случай». - М.: ЗАО «Группа ЭПОС», 2007. - 94 с.
  3. Дмитриева Н. Изображение и слово. - М.: Искусство. - 1962. - 334 с., илл.

Copyright (c) 1970 Gvozdeva Y.V.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies