Kinoteatr.doc in Search of the «Real» Movies

Cover Page


Cite item

Full Text

The article analyzes one of the most significant phenomena of Russian screen art of 2005-2010, namely - Kinotetar.doc, it shows its strongest traits and explains the reasons for its decay. It explores the impact of theatrical aesthetics on harsh social drama. It presents a detailed analysis of Valeria Germanica’s film “Everybody Dies But Me” considered a manifest of this trend.

Kuzmina Lidia V

Senior Researcher, Department of Modern Screen Arts


Institute of Film Art (VGIK)

Author for correspondence.
Email: editor@vestnik-vgik.com

References

  1. Кинотеатр.doc: Сеансу отвечают.. // Сеанс, 2006, № 29/30. - С. 260-273.
  2. Разбежкина М. Всепобеждающая жажда жизни // Октябрь, 2008, № 2 //URL.:http:// magazines.russ.ru/october/2008/2/ra11.html (дата обращения: 01.09.2016).
  3. Разбежкина М. Зона змеи // Сеанс, 2006, № 29-30. - С. 274-275.
  4. Солнцева А. Погоня за ускользающей реальностью // Октябрь, 2008, № 2 // URL.: http:// magazines.russ.ru/october/2008/2/so10-pr.html (дата обращения: 01.09.2016).
  5. Цыркун Н. Стратегии успеха в современном российском кино // Хроники кинопроцесса, 2008: сборник статей. - М.: НИИК, 2009. - С. 255-266.

Copyright (c) 2017 Kuzmina L.V.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies